فلاشر و آنتن درب اتوماتیک

5672

فلاشر و آنتن درب اتوماتیک

 

فلاشر و آنتن درب اتوماتیک

فلاشر (flasher): فلاشر و آنتن درب اتوماتیک در حقیقت یک لامپ چشمک زن است. که بر روی سر درب نصب میشود تا دیگران را از وضعیت کاری درب آگاه سازد. نور فلاشر به رنگ زرد به معنای علامت احتیاط است. زمانی که فلاشر کار می کند یعنی درب در حال باز و بسته شدن است.

فلاشرها از نظر ولتاژ کاری بر سه نوع هستند:
– 12 ولت
– 24 ولت
– 220 ولت

در هر صورت همیشه ولتاژ کار فلاشر با ولتاژ کاری جک برابر است. جهت چشمک زدن فلاشر به مدار قطع و وصل کن نیاز است. اگر ولتاژ کاری فلاشر 12 ولت باشد مدار داخل سرور است. یعنی سرور حالت چشمک زن را در فلاشر ایجاد می کند. اما اگر ولتاژ کاری فلاشر 24 یا 220 ولت باشد مدار چشمک زن درون خود فلاشر قرار دارد.

آنتن (Antenna): آنتن به دو صورت در سیستم درب اتوماتیک وجود دارد. یا به صورت جداگانه و یا روی فلاشر قرار دارد و جهت تقویت امواج رادیویی به کار می رود. آنتن ممکن است به دو شکل در سیستم درب کنترلی استفاده شود:

– داخلی (Internal)
– خارجی (External)

چون محل فلاشر روی درب است به همین جهت آنتن را نیز در نزدیکی فلاشر و یا روی فلاشر قرار می دهند تا برد ریموت را تقویت نماید.

کلید اظطراری (Key switch): همان طور که از نام آن مشخص است این کلید اضطراری است که در مواقع ضروری به کار گرفته می شود. زمانی که ریموت کنترل را همراه نداریم می توانیم به وسیله چرخاندن این کلید درب را باز و بسته کنیم.

محل نصب کلید اضطراری زیر دستگاه تابلوی مرکزی است. بعضی از این کلید ها یک حالته و بعضی دیگر دو حالته هستند یعنی با چپ و راست کردن کلید می توانیم درب را یک لنگه یا دو لنگه باز و بسته کنیم.
این کلیدها بصورت فشاری نیز موجود است

فلاشر و آنتن درب اتوماتیک

مطلب قبلیبازوی جک درب اتوماتيک
مطلب بعدیفتوسل درب اتوماتیک چیست
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز