درب اتوماتیک ریلی

6226

درب اتوماتیک ریلی
درب اتوماتیک ریلی درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز درب اتوماتیک ریلی به اين صورت است که یک لنگه درب که اکثرا از دو و نيم متر عرضش بيشتر است به صورت کشويي به سمت راست يا چپ رفته و محيط ورودي را به کلي باز ميکند.
درب اتوماتیک ریلی براي مکانهايي استفاده مي شود که به تمام فضاي ورودي پارکينگ احتياج دارند و يا اندازه درب به قدري بزرگ و سنگين باشد که استفاده از مدل هاي ديگر مانند درب پارکينگ لنگه اي ، زير سقفي يا زير سطحي مقرون به صرفه نباشد .

از درب بازکن ريلي مي توان در پارکينگ هاي مسقف و باز استفاده نمود زيرا که باز و بسته شدن اين درب اتوماتيک کم صدا است و براي ساکنين مجتمع آلودگي صوتي ايجاد نمي کند.
امروزه استفاده از درب کشويي و درب بازکن هاي ريلي به دليل کم صدا بودن و زيبايي همچنين کم جا بودن آن در مجتمع هاي مسکوني و تجاري رو به افزايش است .

از محدوديت هاي درب هاي ريلي مي توان به سرعت پايين آن هنگام باز و بسته شدن درب و الزام داشتن فضايي آزاد معادل اندازه خود درب در سمت چپ و راست آن ميتوان اشاره کرد.

معيارهاي انتخاب اوپراتور درب اتوماتیک ریلی یا درب اتوماتیک کشویی

وزن و سنگيني درب پارکينگ:
درست است که عرض درب نيز بايد مورد توجه قرار گيرد اما وزن درب تاثير بيشتري در انتخاب درب بازکن اتوماتيک درب ريلي دارد .

شيب و ساختار درب پارکينگ:
دومين گزينه شکل و ساختار درب پارکينگ است . بايد مشخص شود که درب ريلي شما از نظر مقاومت در برابر باد و شيب در چه سطحي است.

به عنوان مثال يک درب ريلي پارکينگي که وزنش 200 کيلوگرم ميباشد اگر اختلاف سطح ابتداي ريل و انتهاي ريل درب به اندازه 150mm باشد تا آن جا که به موتور مربوط است وزن موثر يک تن دارد.
و يا يک درب ريلي با تيرک عمودي 25mm با فاصله طولي 150mm بين هريک از آنها نسبت به درب پارکينگي با ساختار يک تيرک عرضي که در سرتاسر عرض درب قرار گرفته است در برابر باد کمتر به صورت عايق عمل مي کند و به موتور درب اتوماتيک کمتر فشار مي آيد .

تعداد کاربران درب اتوماتيک:
استاندارد تردد در روز 50 بار به عنوان تردد پايين در نظر گرفته مي شود . تردد متوسط به بالا نيز مانند تردد 25 وسيله نقليه در عرض نيم ساعت صبح و 25 مرتبه باز و بسته شدن درب اتوماتيک در عرض نيم ساعت در بعد از ظهر ، مي باشد . بنابراين تعداد تردد در طول شبانه روز را مي بايست براي انتخاب درب اتوماتيک مناسب با نيازتان را پيش بيني کنيد .

درب اتوماتیک ریلی با ولتاژ بالا يا ولتاژ پايين
سيستم اتوماتيک با ولتاژ پايين 24 ولت و يا 12 ولت نسبت به يک موتور درب بازکن اتوماتيک مشابه با ولتاژ بالا از نظر قيمت کمي گران تر است اما بايد بدانيد يک موتور درب اتوماتيک با ولتاژ پايين تعداد تردد بالاتري را نسبت به يک درب بازکن اتوماتيک با ولتاژ بالا را تحمل مي کند .

ازجمله مزاياي اين دربها و اتوماسيون آن مي توان به :
1-کم بودن حجم فضاي اشغالي توسط اين نوع درب .
2- اصطحلاک کم از جهت اصطحلاک اتوماسيون.
3- بدون محدوديت تردد.
4- داراي چشم هاي جانبي جهت جلو گيري از برخورد درب با مانع.
5- کم صدا بودن درب در حال حرکت.
6- داراي خلاص کننده دستي در زمان قطع برق.


درب اتوماتیک ریلی تبریز

مطلب قبلیگروه مهندسی هگتاب
مطلب بعدیدرب اتوماتیک پارکینگ
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز