فتوسل درب اتوماتیک چیست

4889

فتوسل درب اتوماتیک
فتوسل درب اتوماتیک چیست ، هگتاب ، hegtab

چشمی یا فتوسل درب اتوماتیک چیست

هنگامی که قصد اتوماسیون درب پارکینگ خود را دارید، نیاز است که پیشگیری های ایمنی لازم را نیز در نظر بگیرید. فتوسل های مادون قرمز جزء لازم و ضروری برای سیستم درب بازکن های اتوماتیک می باشند. فتوسل ها و دیگر مکانیزم های حسگر برای تشخیص دادن و ردیابی کردن موقعیت های بالقوه خطرساز طراحی شده اند.

فتوسل درب اتوماتیک نوعی از تجهیزات امنیتی است که حضور یک شخص، ماشین یا شیء را در فضای میان درب ردیابی می کند. فتوسل ها به صورت یک جفت هستند که در کناره های درب نصب می گردند و یکی به عنوان فرستنده پرتو و دیگری به عنوان گیرنده آن عمل می کند که هر گونه قطع پرتو ارسالی از فرستنده نشانگر حضور یک مانع در فضای بین درب می باشد.
فتوسل در حقیقت یک نوع حس گر بدون تماس با مانع است که از طریق جاری ساختن یک دسته پرتو در سرتاسر عرض باز درب عمل می کند.

مکانیسم و کارکرد فتوسل درب اتوماتیک

مکانیسم: به عنوان مثال وقتی که یک خودرو راه حرکت کردن درب را مسدود کرده باشد، حسگر این موقعیت را شناسایی می کند و با فرستادن یک پیغام حرکت درب را متوقف می کند و یا در جهت معکوس تغییر می دهد. ارسال این پیغام به این صورت انجام می گیرد که فتوسل یک دسته پرتو مادون قرمز که با چشم انسان قابل رؤیت نیست منتشر می کند و هر گونه منقطع شدن و ازهم گسیختگی یا توقف در دسته پرتو منتشر شده موجب ارسال یک پیام (سیگنال) به کنترل برد درب بازکن می گردد تا از بسته شدن درب جلوگیری کند بدین صورت که یا درب را متوقف می سازد یا جهت حرکت درب را معکوس می گرداند و تا زمانی که مانع در بین درب حضور دارد و باعث شکسته شدن پرتو می گردد درب پارکینگ به حالت باز باقی می ماند.

جلوگیری از خسارت: فتوسل درب اتوماتیک موجب افزایش اطمینان و آسایش خاطر در زمینه سیستم ایمنی درب می گردد و از رخ دادن حوادثی زیانبار و صدمات ناشی از برخورد درب با ماشین یا شخص یا هر مانع دیگر جلوگیری می کند. فتوسل ها می توانند با یک کابل شبکه ولتاژ پایین به کنترل برد درب بازکن متصل شوند و برق مورد نیازشان تأمین گردد.

نکته: به این نکته توجه کنید که حسگرهای فتوسل فقط در فرآیند بسته شدن درب اتوماتیک تبریز پارکینگ دخالت می کنند که در صورت تشخیص وجود مانع در بین درب حرکت درب را متوقف سازند و آنها هرگز تأثیری در فرآیند باز شدن درب ندارند. بنابراین اگر درب پارکینگ شما به دلیل وجود مشکلی در سیستم آن، باز نمی شود این مشکل نمی تواند مربوط به فتوسل ها باشد. بلکه در مواردی که درب پارکینگ شما بسته نمی شود امکان دارد مشکل از جانب فتوسل ها نیز باشد. به فرض اگر این مشکل فقط در یک زمان مشخص و هر روز اتفاق می افتد ممکن است مشکل از جانب تداخل و مزاحمت نور خورشید باشد که در این موارد بهتر است سایه بان مناسبی را برای آنها ایجاد کرد.

مشکلات متداول: مشکلات مربوط به فتوسل درب اتوماتیک می تواند به دلیل کثیف بودن لنزها، تنظیم و تراز نبودن آنها ، سیم کشی ها، کم نور شدن چراغ ها و روشن نشدن آنها به طور کامل و…. باشد.

مطلب قبلیفلاشر و آنتن درب اتوماتیک
مطلب بعدیسوالات رایج دربهای اتوماتیک
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز