دوربین مداربسته حرارتی یا ترمال

2727

دوربین مداربسته حرارتی / ترمال / Thermal

دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی

دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی (Thermal CCTV Camera) نوعی از دوربین مداربسته می باشد که تصاویر خود را به جای نور با توجه به میزان حرارت اجسام می سازد.

طرز کار دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی ساختاری تا حدی مشابه به دوربین های مداربسته عادی دارند. در این نوع دوربین ها بسیاری از قسمت های دوربین عملکردی مشابه دارند.
دوربین حرارتی از طریق یک لنز پرتوهای گرمایی منتشر شده توسط اجسام گرم را بر روی سنسور تصویر گرمایی متمرکز می کنند. سنسور تصویر این دوربین ها به جای دیود حساس به نور، از دیودهای حساس به پرتوهای گرمایی تشکیل شده است. این دیودها پس از برخورد پرتوهای گرما با توجه به شدت آن مقداری از ولتاژ را ایجاد می کنند که در نهایت به اطلاعات دیجیتال یا سیگنال های آنالوگ تبدیل می شود و از این طریق شما خواهید توانست آنها را در یک نمایشگر ببینید.

کاربرد دوربین های مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی با توجه به خصوصیات و مشخصاتشان تنها کاربری های مرتبط با ردیابی و تشخیص دارند. عمده کاربری این دوربین ها برای محل هایی با حساسیت امنیتی بالاست. این دوربین به کاربر امکان می دهد تا اطلاعات حرارتی محیط اطراف خود را دریافت کند. این اطلاعات می تواند نقش حیاطی در ایجاد امنیت بیشتر در محیط را داشته باشد.

نقاط قوت دوربین مداربسته حرارتی

دوربین های حرارتی امکان تشخیص موجودات زنده و خودروها را تا برد بسیار بالا را فراهم می کند.
دوربین های حرارتی امکان تشخیص و مکان یابی موجودات زنده و خودروها را در شرایط بد آب و هوایی ایجاد می کنند.
دوربین های حرارتی می تواند امکان دسترسی به اطلاعات حرارتی محیط را فراهم کند. این اطلاعات میتواند کاربردهای مهم و خاصی داشته باشد. برای مثال زنده بودن یک جسم یا موجود را نشان دهد. یا روشن بودن یک خودروی بی حرکت را تشخیص دهد.

نقاط ضعف دوربین مداربسته حرارتی

دوربین های حرارتی رزولوشن بسیار محدودی دارند (نهایتا تا 288*384) که در تشخیص جزئیات تصویر شما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.
دوربین های حرارتی با توجه به دادن تصویر حرارتی از صورت، نمیتوانند امکان تشخیص هویت افراد را ایجاد کنند.
دوربین های حرارتی به نسبت پر هزینه هستند.

گروه مهندسی هگتاب

فروش و نصب و پشتیبانی انواع دوربین مداربسته تبریز

مطلب قبلیدوربین مداربسته تحت شبکه
مطلب بعدیدوربین مداربسته AHD
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز