تنظیم دور موتور درب اتوماتیک

4445

تنظیم دور موتور درب اتوماتیک در تبریز

تنظیم دور موتور درب اتوماتیک

 

موتور الکتریکی:
موتور الکتریکی دربهای اتوماتیک از نوع استپ موتور – سرور موتور و یا انواع دیگر الکتروموتور هستند، اما در مجموع در دو نوع کلی وجود دارند:

موتور الکتریکی مستقیم (DC)

موتور الکتریکی متناوب (AC)

همانطور که میدانید اگر موتور الکتریکی از نوع مستقیم باشد در ولتاژهای 12VDC و 24VDC و اگر در نوع متناوب باشد با ولتاژ 220VAC و یا 240VAC کار می کنند.

در درون هر سیستم درب اتوماتیک یک موتور الکتریکی وجود دارد. دو قابلیت مهمی که در موتورهای الکتریکی جهت استفاده در سیستم درب اتوماتیک وجود دارد عبارتند از: چپگرد-راستگرد و دور موتور.

چپگرد-راستگرد موتور: زمانی که درب باز می شود موتور الکتریکی در یک جهت می چرخد و هنگام بسته شدن درب، موتور در جهت عکس حرکت می کند. این عملیات توسط خاصیت چپگرد-راستگرد در موتور الکتریکی انجام می پذیرد.

تنظیم دور موتور: تنظیم دور موتور در سیستم درب اتوماتیک نقش بسزایی دارد. موتور در تمامی سیستمهای درب اتوماتیک در هنگام کار باید به نرمی و آهستگی کارکند. زمانی که در حال باز شدن است دور موتور الکتریکی باید آهسته باشد یعنی یک سیستم ترمز جهت موتور الکتریکی وجود دارد که باعث این کار می شود، در مرحله دوم سرعت کار موتور بیشتر شده و درب سریعتر باز میشود، در مرحله سوم دوباره سیستم ترمز به وجود می آید و درب در انتهای مسیر باز شدن دوباره به آهستگی حرکت میکند تا عملیات به نرمی و آرامش بدون ضربه و تکان ناگهانی کامل شود. در زمان بسته شدن درب عملیات به صورت معکوس انجام می شود

 

موتور دربهای اتوماتیک از نوع استپ موتور – سرور موتور و یا انواع دیگر الکتروموتور هستند، تنظیم دور موتور درب اتوماتیک نیاز به مهارت دارددر مجموع در دو نوع کلی وجود دارند:

موتور الکتریکی مستقیم (DC)

موتور الکتریکی متناوب (AC)

.

درب اتوماتیک در تبریز (فروش و نصب)

.

مطلب قبلیدربهای اتوماتیک AC یا DC ؟
مطلب بعدیگیربکس دربهای اتوماتیک
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز