وضوح تصاویر دوربین مداربسته

2620

وضوح تصاویر دوربین مداربسته

 

وضوح تصاویر دوربین مداربسته (resolution)

میزان وضوح تصاویر دوربین مداربسته به معنای توانایی تجزیه وتفکیک پذیری جزئیات و مشاهده جزئیات در یک تصویر است. وضوح معمولاً توسط تعداد تی وی لاین های عمودی تعیین می شوند. وضوح کلی بر اساس تعداد پیکسل ها (عناصر تصویری) اندازه گیری می شود.

میزان وضوح تصاویر حاصل از یک دوربین مداربسته در ابعاد پیکسل افقی و عمودی سنجیده می شود. برای دوربین های سیاه و سفید وضوح نرمال بین 350 تا 400 TVL و وضوح بالا به معنای 550 تا 600 TVL است در حالیکه برای دوربین های رنگی وضوح نرمال به معنای 250 تا 300 TVL و وضوح بالا بین 450 تا 480 TVL است.

بر اساس معیارهای تلویزیونی ( که دوربین های مداربسته استفاده می کنند)، بالاترین وضوحی که می تواند بدست آید و ذخیره شود 704 × 480 ( NTSC طبق کمیته سیستم تلویزیونی USA) و 720× 576 ( PAL برای اروپا) می باشد که این وضوح به عنوان وضوح D1 نامیده می شود.
وضوح دستگاه ضبط کننده

میزان وضوحی که یک دوربین یا دستگاه ضبط کننده ارائه می کند توسط تعاریفی به عنوان مثال مانند وضوح DCIF , D1 ، و یا QCIF بیان می شود.

وضوح D1 بالاترین وضوح موجود برای ضبط کردن در سیستم های دوربین های مداربسته است. وضوح D1 سیستم های CCTV همانطور که در بالا گفته شد 704 ×480 پیکسل است که بیشترین و بالاترین وضوح را می دهد و تنها ضبط کننده های دیجیتال دارای بالاترین کیفیت می توانند وضوح D1 در ضبط کردن 30 فریم در ثانیه ارائه دهند.

وضوح CIF دوربین های مدار بسته که 352 × 240 پیکسل می باشند و به اندازه یک چهارم وضوح D1 است و وضوح QCIF که 176 × 120 پیکسل است و به اندازه یک چهارم وضوح CIF است.
وضوح دوربین

در دوربین مداربسته تصاویر به کمک یک سنسور تصویری ( همان عنصر تصویر پرداز) به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود که این سنسور می تواند یک CCD یا یک CMOS باشد. عنصر تصویر پرداز CCD دارای حساسیت بیشتری است و و ضوح بالاتری را تولید می کند. سنسور CCD دوربین (عنصر تصویر پرداز CCD) از پیکسل ها (عناصر تصویری) به عنوان پارامتر کیفیت خود استفاده می کند. وضوح متوسط دوربین سیاه و سفید در سیستم EIA (یعنی سازمان صنایع الکترونیک) شامل 510 پیکسل افقی با 492 پیکسل عمودی است و معادل هم ارز 380 TVL است و وضوح بالا شامل 768 پیکسل افقی با 492 پیکسل عمودی است ومعادل 570 TVL است. وضوح متوسط دوربین های رنگی به معنای 330 TVL است و وضوح بالا برای دوربین های رنگی به بیشتر از 460 TVL نیاز دارد.

وضوح مانیتور
مانیتورها در سیستم NTSC، 525 خطوط اسکن کردن عمودی، صرف نظر از اندازه شان دارند. مانیتورهای سیاه و سفید که دارای 700 TVL افقی می باشند وضوح متوسط را ارائه می کنند و بیشتر از 900 TVL به معنای وضوح بالا در سیستم EIA می باشد. وضوح افقی مونیتورهای رنگی به اندازه 300 TVL به معنای کیفیت متوسط و بیش از 450 TVL به معنای کیفیت بالاست.

*برای افزایش دادن وضوح سیستم پیشنهاد می شود که مونیتوری با وضوح بهتری نسبت به دوربین انتخاب کنید. به این سبب که وضوح مونیتور نیز اهمیت دارد زیرا که در نهایت وضوح دوربین باید بر روی مونیتور تولید شود و بنابراین بی معناست که یک مونیتور با وضوح کمتری از دوربین داشته باشید.

*وضوح بالاتر به شما تصویر بهتری می دهد اما توجه داشته باشید که هرچه پیکسل های بیشتری داشته باشید، هر پیکسل نور کمتری دریافت می کند (سهم کمتری از نور موجود دارد) و در نتیجه به مقدار نور بیشتری نیاز دارید. سعی کنید از وضوح کمینه ممکن که به شما تصویر قابل قبولتان را می دهد استفاه کنید. میزان وضوح دوربین را بر مبنای آنچه که می خواهید مشاهده کنید و نیازتان انتخاب کنید زیرا در بعضی مواقع داشتن بهترین کیفیت نیاز نیست و فقط متحمل هزینه اضافی شدن است.

فروش و نصب دوربین مداربسته در تبریز

وضوح تصاویر دوربین مداربسته

مطلب قبلیتعمیر و خدمات دوربین مداربسته
مطلب بعدیخواندن کاتالوگ دستگاه DVR
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز