دوربین مداربسته هوشمند

2401

دوربین مداربسته هوشمند به تکنولوژی جدیدی از سیستم های نظارتی گفته میشود که قادرند تصاویر دریافتی را پردازش کرده و عملیات خاصی را روی آنها انجام دهند.


دوربین مداربسته هوشمند

PEOPLE counting

شمارش افراد یکی از ویژگی های دوربین مداربسته هوشمند می باشد بدین صورت که معمولا دوربین بالای درب های ورودی و خروجی سازمان ها، نمایشگاه ها، فروشگاه ها و… نصب می گردد تا به صورت زنده آمار ورود و خروج افراد نمایش و ذخیره گردد.
قابلیت گزارش گیری های متنوع از این اطلاعات، کمک بسیار مفیدی به مدیران سازمان ها جهت تصمیم گیری های بهتر مینماید.


دوربین مداربسته هوشمند

SMART EMBEDED analytic

• تشخیص هوشمند عبور از خط
• تشخیص هوشمند ورود غیرمجاز به محدوده تعیین شده
• تشخیص هوشمند چهره انسان
• تعقیب سوژه

با استفاده از این ویژگی های هوشمند، در صورت ورود فرد یا جسم متحرک به محدوده مشخص شده و یا عبور از خط تعیین شده، هشدارهای صوتی یا تصویری فعال شده و بطور همزمان عملیات ضبط تصاویر آغاز می گردد.

در پروژه های که از دوربین مداربسته هوشمند گردان استفاده شده است این سیستم قادر است پس از شناسایی سوژه روی آن زوم کرده و رفتار و حرکات آن را تعقیب کند.


توضیحات فنی دوربین مداربسته هوشمند

برای انجام قابلیتهای ذکر شده در بالا نیاز به فن آوری های پیچیده ای است که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

Face Detection شناسایی صورت: در این تکنولوژی سیستم دوربین مداربسته قادر است چهره افراد را تشخیص داده و اطلاعات آماری مفیدی از جمله تعداد دفعات ورود و خروج و ساعت آنها را ثبت کند.

Intrusion Detection منطقه ممنوعه: با رسم یک چند ضلعی روی قسمتی از تصویر دریافتی منطقه مورد نظر را می توان به اصطلاح فنس کشی دیجیتال کرد تا هنگام ورود و خروج یا توقف افراد در این منطقه دستگاه آلارم داده و اپراتور را متوجه نقض حریم مشخص شده می نماید.

Cross Line Detection خط ممنوعه: عملکردی شبیه منطقه ممنوعه دارد با این تفاوت که در این حالت بجای چند ضلعی (منطقه)، یک خط (مرز) ترسیم میشود تا هنگام عبور از این مرز دستگاه آلارم داده و اپراتور را متوجه نقض مرز مشخص شده می نماید.

Audio Detection تشخیص صدا: در این ویژگی دوربین مداربسته هوشمند نسبت به صدای محیط حساس بوده و هنگام تغییر صدای محیط اپراتور را نسبت به وقوع اتفاق آگاه میسازد


گروه مهندسی هگتاب ارائه دهنده انواع سیستمهای دوربین مداربسته هوشمند

مطلب قبلیکاتالوگ درب اتوماتیک
مطلب بعدیدوربین مداربسته دید در شب
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز