دوربین مداربسته دید در شب

2580

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب

امواج مادون قرمز به قسمتی از طیف امواج گفته می شود که به وسیله چشم انسان قابل روئیت نیستند اما به وسیله سنسورهای تصویر دوربین ها قابل شناسایی هستند. از این طریق دوربین مداربسته دید در شب میتواند بدون به وجود آوردن نور مرئی محیط اطراف خود را روشن کنند.

IR LED

واژه infrared) IR) به معنای طیف مادون قرمز است. دوربین مداربسته دید در شب IR از طریق استفاده از LED های مادون قرمز محیط اطراف خود را روشن کرده و امکان تصویر برداری در شب را فراهم می اورند.

نور مادون قرمز از برد کمتری نسبت به نور مرئی برخوردار است و قسمت وسیعی از طیف آن امکان عبور از شیشه های ضخیم را ندارد پس در صورت وجود شیشه در مسیر دوربین نور دوربین به وسیله آن منعکس می شود.

پرتو مادون قرمز همچنین امکان شناسایی رنگ ها برای حسگر دوربین را از بین خواهد برد و تمامی تصاویری که از طریق روشنایی این چراغ ها ضبط شده باشند به صورت سیاه و سفید دیده می شوند.

نقاط ضعف دوربین مداربسته دید در شب IR

با وجود اینکه به واسطه سادگی و کم هزینه بودن استفاده از دید در شب IR در دروبین های مداربسته بسیار رایج است اما با این حال این شکل از دید در شب دارای نقاط ضعف خود نیز هست:

انعکاس روی سطوح: سطح فلزی و شیشه ای نور مادون قرمز را به نحوی متفاوت از نور مرئی منعکس می کنند. این موضوع باعث خواهد شد امکان دیدن اجسام پشت شیشه کاهش یابد و یا پلاک خودروها بر اثر انعکاس امواج مادون قرمز به صورت کاملا روشن به نظر رسد. از این رو معمولا دوربین های دید در شب را به صورت بدون IR انتخاب کرده و برای خواندن پلاک از نور مرئی استفاده می کنند.

اشباع تصویر: بزرگترین نقطه ضعف دید در شب IR اشباع شدن تصویر به واسطه نزدیک شدن اجسام با افراد به دوربین است. به دلیل پرتاب نور بالا در دوربین های دید در شب و سیاه و سفید بودن تصویر در صورت نزدیک شدن افراد به دوربین ممکن است صورت آنها به طور کامل روشن به نظر رسد که امکان تشخیص صورت را کاهش خواهد داد. مکانیزم Smart IR برای جبران این نقطه ضعف ایجاد شده است و با تنظیم IR دوربین احتمال اشباع شدن اجسام نزدیک به دوربین را کاهش می دهد.

برد پایین: انتشار امواج مادون قرمز با برد کمتری نسبت به نور مرئی صورت می گیرد و البته LEDهای مادون قرمز حتی در صورت زیاد بودن از نظر تعداد هم نور محدودی را ایجاد می کنند. برد مفید دوربین های دید در شب معمولا بیش از 30 متر نیست و در صورتی که محیط کاملا تاریک و باز باشد این برد کمتر نیز خواهد شد.

دوربین مداربسته دید در شب

EXIR IR LED

LEDهای دید در شب EXIR نوعی از LEDهای پرقدرت دید در شب هستند که به علت تمرکز بیشتر و انتشار متمرکز برد دید در شب بسیار بیشتری را برای دوربین های مداربسته ایجاد می کنند. استفاده از دوربین های با این نوع دید در شب برای ایجاد دید در شب برد بالا بسیار مناسب خواهد بود.


گروه مهندسی هگتاب عرضه کننده دوربین مداربسته تبریز

مطلب قبلیدوربین مداربسته هوشمند
مطلب بعدیدوربین مداربسته BLC
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز