خواندن کاتالوگ دستگاه DVR

2722

راهنمای خواندن کاتالوگ DVR ،هگتاب ، hegtab

خواندن کاتالوگ دستگاه DVR

خواندن کاتالوگ دستگاه DVR و دريافت اطلاعات آن يکي از اولويت هاي کارشناسان و مشتريان سيستم هاي مداربسته است. در اين مطلب به بررسي يک کاتالوگ DVR پرداخته و اطلاعات موجود در آن را تحليل مي کنيم.

Video compression: اين مشخصه به روش فشرده سازي تصاوير در DVR اشاره مي کند. امروزه بيشتر DVRها از روش H.264 استفاده مي کنند که يکي از کارامد ترين روشهاي فشرده سازي تصاوير است.
Video input: اين مشخصه به تعداد ورودي هاي تصوير دستگاه اشاره مي کند. براي اين دستگاه تعداد ورودي هاي تصوير 4 ورودي است. دستگاه هاي DVR معمولا با تعداد کانال 4،8،16 يا 32 ساخته مي شوند.
Video input interface: اين رديف به خصوصيات اهمي و ولتاژي ورودي هاي تصوير DVR اشاره مي کند. در صورتي که بخواهيد تصوير دستگاه يا دوربيني به جز دوربين هاي مداربسته استاندارد را در DVR ضبط کنيد حتما بايد به اين مشخصات و همخواني آنها با خروجي هاي دوربين يا دستگاه خود توجه کنيد.
Audio compression: اين مشخصه به روش فشرده سازي صدا در دستگاه DVR اشاره مي کند. از آنجايي که دوربين هاي مداربسته بيشتر کابري تصويري دارند، بحث فشرده سازي صدا را باز نخواهيم کرد.
Two-way audio input: در صورتي که بخواهيد از يک وسيله شنوايي و ضبط صداي هم زمان براي دستگاه استفاده کنيد (مانند يک هدفون-ميکروفن) اين وسيله بايد اين خصوصيات را داشته باشد و شما مي توانيد آن را به ورودي صداي دستگاه وصل کنيد.
HDMI / VGA output: اين مشخصه يکي از مهترين مشخصه هاي دستگاه DVR است که معمولا توجه کافي به آن نمي شود. در اين مشخصه شما مي توانيد ببنيد هر خروجي تصوير دستگاه چه رزولوشني را براي شما فراهم مي کند. به ويژه زماني که از DVR هاي 16 کانال و تلويزيون هاي بزرگ استفاده مي کنيد حتما توجه داشته باشيد که روزولشن تا فول اچ دي در دستگاه قابل پشتيباني باشد. (براي اطلاعات بيشتر مقالات HDMI و VGA را مطالعه کنيد.)
CVBS output: اين ريدف به بيان خصوصيات خروجي آنالوگ دستگاه يا CVBS مي پردازد.
(Video loop out (optional: خروجي Video Loop خروجي است که امکان ضبط تصاوير در يک محل ديگر را به شما مي دهد. در واقع شما در اين خروجي ها دقيقا ورودي دستگاه DVR را که تقويت شده را ببينيد. اين خروجي در اين DVR به صورت انتخابي وجود دارد يعني شما در هنگام سفارش دستگاه مي توانيد دستگاه با اين خروجي را درخواست کنيد.
Encoding resolution: اين خصوصيت يکي از مهمترين خصوصيات دستگاه DVR است که به روزولشن هاي ضبط دستگاه مي پردازد.
Frame rate: فريم ريت يا نرخ فريم بيانگر تعداد فريم هاي ضبط شده دستگاه درهر ثانيه است. اين خصوصيات در کيفيت صبط دستگاه بسيار حياطي است. بيشترين فريم قبال ضبط در دستگاه هاي DVR براي استاندارد PAL برابر 25 فريم بر ثانيه است.
Video bit rate: اين خصوصيت نشان دهنده ميزان ظرفيت هر فريم از تصوير است. با استفاده از آن مي توان محاسبات مربوط به پهناي باند خروجي دستگاه و يا ظرفيت مورد نياز در هارد ديسک را انجام داد.
Audio output: اين مشخصه به بيان خصوصيات خروجي صداي دستگاه مي پردازد. تجهيزات صوتي عالي معمولا استانداردهاي مشابهي دارند پس در رابطه با اتصال اين خروجي به اسپيکر مشکل زيادي نخواهيد داشت.
Audio bit rate: بيت ريت صدا نيز مشخصه اي مانند بيت ريت تصوير است.
Dual-stream: خصوصيت Dual-stream مربوط به ديدن تصاوير در انتقال تصوير آنها است. substream دستگاه معمولا کيفيت نمايش و رزلوشن پايين تري دارد و از اين طريق شما نياز به پهناي باند کمتر و سرعت پايينتري براي ديدن تصاوير در اينترنت هستيد. در دستگاه نمونه کيفيت ضبط دستگاه تا روزولشن WD1 را پشتیبانی مي کند در حالي که در substream شما مي توانيد تا نهايتا به رزولوشن CIF دسترسي داشته باشيد.
Stream type: اين خصوصيت نشان مي دهد که دستگاه قابليت انتقال تصوير چه اطلاعاتي را دارد. دستگاه موجود امکان انتقال صدا و تصوير را به صورت همزمان دارد.
Synchronous playback: اين خصوصيت به معناي باز پخش هم زمان، نشان مي دهد که دستگاه مي تواند چند تصوير را هم زمان پخش کند. در گذشته برخي دستگاه هاي DVR امکان پخش همزمان همه تصاوير را نداشتند و تعداد محدودي تصوير را مي شد از دستگاه به صورت هم زمان بازپخش کرد.
SATA: اين خصوصيت به تعداد هارد هاي قابل پشتيباني دستگاه اشاره مي کند.
HDD Capacity: اين خصوصيت ميزان هارد ديسک قابل پشتباني دستگاه را نشان مي دهد.
Network interface: اين مشخصه به بيان خصوصيات پورت شبکه خروجي دستگاه DVR مي پردازد. استاندارد سرعت ارسال اطلاعات (10M/100M) و تعداد و نوع فيش شبکه قابل اتصال (RJ45) در اين مشخصه قيد شده است.
USB interface: اين رديف به تعداد و نوع پورت USB دستگاه مي پردازد. دستگاه موجود داراي دو عدد پورت USB2.0 است.
Power supply: اين مشخصه به ولتاژ کار دستگاه اشاره مي کند. اين دستگاه مانند بسياري از DVRها با ولتاژ 12 ولت DC کار مي کند.
Consumption: اين مشخصه به معناي مصرف، ميزان برق مصرفي دستگاه به وات را نشان مي دهد. اين دستگاه حداکثر 10 وات توان مصرف مي کند.
Working temperature: اين مشخصه به دماي کار دستگاه اشاره مي کند. دماي مجاز استفاده از دستگاه بين دو بازه مشخص مي شود. در صورت افزايش يا کاهش بيش از حد دما دستگاه به درستي کار نمي کند يا آسيب مي بيند.
Working humidity: اين مشخصه به ميزان رطوبت مجاز براي دستگاه مي پردازد.
Chassis: بدنه تجهيزات التريکي رايانه اي با استانداردهاي خاصي ساخته مي شود که مي تواند امکان نصب آن در رک يا نوع نصب آن را مشخص کند.

(Dimensions (W × D × H: اين مشخصه به اندازه دستگاه اشاره مي کند.
Weight: اين مشخصه به وزن دستگاه اشاره مي کند

مطلب قبلیوضوح تصاویر دوربین مداربسته
مطلب بعدیMount در دوربین مداربسته
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز