انواع کابل دوربین مداربسته

5254

انواع کابل دوربین مداربسته تبریز

انواع کابل دوربین مداربسته

 

کابل دوربین مداربسته (cable) یک مجموعه سیم است که به وسیله آن تصویر – صدا و همچنین ولتاژ تغذیه دوربین و لوازم جانبی فراهم می شود.

کابل صدا – تصویر
جهت انتقال تصاویر دوربین های مداربسته از کابل کواکسیال دارای امپدانس 75 اهم و ولتاژ سیگنال یک ولت پیک تو پیک استفاده می شود و بر حسب توان انتقال تصاویر در مسافت و شرایط گوناگون انواع مختلفی دارد.

جهت انتقال صوت می توان از کابل 10 اهم و بیشتر و یا از طریق سیستم های اینترفیس (رابط) حداکثر مسافت را تا 2000 متر افزایش داد.

کابل صدا و تصویر در سیستم cctv وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد. این کابل باید در برابر نویز مقاوم باشد به همین جهت باید دارای شیلد باشد.

کابل کواکسیال از قسمت های مختلفی تشکیل شده است:
سیم مغزی، عایق درونی، فویل، شیلد، عایق خارجی

سیگنال مثبت به مغزی و سیگنال منفی به شیلد متصل می شود. وقتی می گوییم نویز وارد مدار شده یعنی پارازیت به سیم مغزی رسیده است. بنابر این بهترین نوع کابل کواکسیال کابلی است که شیلد به هم بافته شده پری داشته باشد تا نویز نتواند از بین آنها نفوذ کرده و به مغزی سیم برسد. حال اگر قرار بود مسیر کابل از کنار سیم برق عبور دهیم حتما باید کابل فویل دار استفاده کنیم چون شیلد به تنهایی نمی تواند مانع ورود نویز به کابل شود.

کابل های صدا و تصویر در سیستم cctv بر حسب مسافت به کار برده شده دسته بندی می شوند. هر کابلی دارای یک سری مشخصات است که ممکن است در مسافت های طولانی این مشخصات تغییر نماید. به این علت قبل از استفاده از کابل باید ابتدا مسافت کابل را بدست آورده و بر حسب آن کابل مناسب را به کار ببریم.

انواع متداول کابل دوربین مداربسته مورد استفاده در کابل کشی به قرار زیر است:
300m :RG6
500m : RG59
1000m : RG11

کابل هایی که در مسافت های بیشتری به کار برده می شوند. دارای قیمت بیشتری هستند و باید توجه نمایید که جهت به کار بردن این کابل ها ابتدا باید مسافت مورد نظر را بطور دقیق بدست آوریم و پس از آن اقدام به خرید کابل مورد نظر کنیم.

جهت زیبایی و کارایی بهتر، کابل های مورد استفاده در سیستم cctv را درون داکت و یا لوله های پلاستیکی می گذارند.
.

فروش و نصب انواع دوربین مداربسته در تبریز

 

مطلب قبلیکاور دوربین مداربسته
مطلب بعدیانواع لنز دوربین مداربسته
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز