دوربین مداربسته AHD

3548

دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته AHD

 

دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته AHD یا AHD CCTV به اصطلاح انگلیسی Analog High Definition CCTV به معنای دوربین مداربسته آنالوگ رزولوشن بالا اشاره می کند. همانطور که میدانید در دوربین های آنالوگ روزولشن تصویر یکی از بزرگترین نقاط ضعف این دوربین های بود و برای جبران این نقطه ضعف تکنولوژی های جدیدی در سیستم های مداربسته آنالوگ ایجاد شدند که یکی از آنها تکنولوژی دوربین مداربسته AHD است.

اساس کار تکنولوژی دوربین AHD

اساس کار تکنولوژی دوربین AHD بر پایه انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) است. در این تکنولوژی اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کنند اما نوع کد گذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با روزولشن بالاتر را ایجاد می کند. کد گذاری دوربین توسط چیپ AHD TX انجام می شود. این چیپ اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت AHD کد گذاری می کند. در سمت DVR نیز چیپ AHD RX اطلاعات کد گذاری شده را دریافت کرده و آنها را مجدد به صورت دیجیتال برای ضبط در خواهد آورد.

ویژگی دوربین مداربسته AHD

یکی از اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته AHD کیفیت و وضوح تصویر آن است، که بر خلاف دوربین آنالوگ از تصویر بصورت خطی(TVL) شکل می گیرد، دوربین AHD بصورت نقطه ایی یا مگاپیکسلی تشکیل می گردد.

پس تصویر این دوربین ها را وقتی زوم می کنیم نسبت به دوربین آنالوگ بسیار کیفیت بالاتری دارد و جزئیات بیشتری از تصویر را می توان مشاهده کرد.

دوم اینکه این دوربین ها به دلیل آن که از همان تجهیزات و قطعات دوربین آنالوگ ساخته می شوند به همین دلیل قیمتی تقریباً همتراز دارند و تفاوت چشم گیری از لحاظ قیمت با دوربینهای آنالوگ ندارند.

سومین ویژگی  دوربین مداربسته AHD  عدم تاخیر در دریافت تصاویر است، بشکلی که می توان فاصله برداشت و دریافت تصاویر را تقریبا صفر دانست و امکان  مشاهده تصاویر آن به صورت 720P و 960P با 30 فریم در ثاینه بدون تأخیر در  کدگذاری امکان پذیر میباشد.

چهارمین ویژگی و یکی از بزرگترین نقاط قوت دوربین های AHD محدودیت و حساسیت پایین آنها در رابطه با طول و کیفیت کابل مصرفی است. با استفاده از کابل های RG59 عادی امکان انتقال سیگنال دوربین AHD تا 500 متری به راحتی میسر است. کابل RG60 می تواند این مسافت را به 1000 متر نیز برساند. تکنولوژی AHD همچنین حساسیت بسیار کمی نسبت به کیفیت کابل مصرفی دارد.

گروه مهندسی هگتاب

فروش، نصب و پشتیبانی انواع دوربین مداربسته تبریز

مطلب قبلیدوربین مداربسته حرارتی یا ترمال
مطلب بعدیدوربین مداربسته دام
درب اتوماتیک تبریز,دوربین مداربسته تبریز,کرکره برقی تبریز